Wednesday 26 November 2014

Aquasense amino asid cleanser


Kandungan: Asid Amino, Gliseril Kokoat, 8 jenis sebatian asid amino dan Humektan semula jadi.
Keistimewaan:
  • Sodium Lauroyl Glutamate: Surfaktan asid amino dapat membersihkan semua kotoran dan minyak di permukaan kulit. Selepas dicuci dengan pembersih yang mempunyai ciri luar biasa lembut ini, kulit tidak akan berasa ketat, kering ataupun memedihkan mata.
  • Gliseril Kokoat: Emolien yang dapat mengurangkan kerengsaan terhadap kulit supaya kulit berasa lembut halus dan bersih selepas dicuci tetapi tidak berasa kering atau ketat.
  • 8 jenis sebatian asid amino: Sangat mesra kulit, membersihkan kulit secara lembut, memberikan lembapan wajar untuk membentuk keseimbangan kulit yang sempurna.
  • Humektan semula jadi: Dapat melembutkan lapisan sebum pelindung kulit yang semula jadi, mengisi semula air yang hilang, mengurangkan kekeringan dan ketidakselesaan sambil membersihkan kulit. 

CARA GUNA :
Letakkan sejumlah pembersih yang secukupnya di tapak tangan dan naikkan buihnya, urut secara lembut di bahagian muka dan leher kemudian bilas bersih dengan air. Guna pada pagi dan malam.

PENGETAHUAN UMUM:

Apakah surfaktan Asid Amino?

Surfaktan Asid Amino ialah pembersih yang mempunyai nilai pH yang paling hampir dengan kulit manusia dalam teknologi kecantikan pada masa ini. Dalam persekitaran asid lemah, enzim di permukaan kulit dapat menyumbangkan kesan yang optimum untuk menggalakkan metabolisme belulang yang normal. Ia mempunyai tahap kerengsaan keratin yang amat rendah, anda tidak perlu risau tentang masalah alergi.

Biasanya, terdapat dua jenis produk pembersih asid amino yang berada di pasaran; yang pertama ialah produk yang ditambah asid amino tetapi menggunakan sabun atau surfaktan dengan anion yang mempunyai kuasa pembersih yang kuat sebagai ramuan pembersih utama, yang kedua ialah produk yang benar-benar menggunakan surfaktan asid amino sebagai ramuan utama. Produk yang kedua ialah pembersih asid amino yang benar-benar lembut. Surfaktan asid amino diperbuat daripada asid amino dan asid lemak tumbuhan sebagai ramuan utamanya. Kepekatan surfaktan asid amino juga amat penting, jika kepekatannya terlalu rendah dan dipadankan pula dengan surfaktan yang kuat kerengsaan, maka pembersih itu tidak dapat mencapai hasil pembersihan lembut yang dikehendaki pengguna.

Kelembutan ialah ciri keistimewaan utama pembersih dengan surfaktan asid amino, ia lembut dan tidak merengsakan, membersihkan kulit secara tuntas tetapi tidak merosakkan perintang kulit.

Kelebihan AquaSense Amino Acid Cleanser:

  1. Surfaktan Asid Amino berkepekatan tinggi: Mampu mengurangkan kerengsaan dan alergen yang mungkin timbul akibat penggunaan bahan kimia tambahan.
  2. Kuasa pembersihan yang kuat: Isi krim yang benar-benar pekat dan padat, sedikit sahaja sudah dapat membersihkan kulit secara menyeluruh.
  3. Buih yang lembut dan tumpat: Mudah dilembutkan dengan air, buihnya tumpat dan halus, lebih mudah memasuki pori untuk membersihkan kotoran serta mengemaskan pori.
  4. Daya pengekalan air yang tinggi: Asid Amino mempunyai ciri yang sama dengan kolagen, sebab itu ia mudah bergabung dengan molekul air untuk memberikan kesan pembersihan yang optimum. Kulit dengan daya pengekalan air yang bagus tidak mudah mengeluarkan minyak, maka ia juga berkesan untuk mengawal minyak.

No comments:

Post a Comment